
FENG 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP
Dla kogo

przedsiębiorstwa MŚP

13.05.2025 - 24.06.2025
.png)
do 50% w zależności
od zakresu projektu
Termin naboru
Poziom dofinansowania
FENG 2.25 Opis działania
Działanie ma na celu promocję polskich marek produktowych z sektora MŚP poprzez Markę Polskiej Gospodarki i jest skierowane do polskich przedsiębiorstw o potencjale eksportowym, dążących do budowania swojego wizerunku wizerunku na arenie międzynarodowej. Wsparcie koncentruje się na internacjonalizacji działalności firm, zwiększeniu dostępu do rynków tradycyjnych i perspektywicznych oraz dostosowaniu produktów i usług do specyficznych wymagań rynków, segmentów klientów i kanałów sprzedaży.
Finansowanie obejmie projekty przewidujące udział w wydarzeniach targowych, wskazanych na liście opublikowanej przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii, podczas których organizowane będą stoiska narodowe dla danego sektora, a także uczestnictwo w wyjazdowych misjach gospodarczych. Celem tych działań jest promocja marki produktowej wnioskodawcy oraz Marki Polskiej Gospodarki.
Na skróty:
Sektory gospodarki wspierane dofinansowaniem
-
Sektor medyczny i farmaceutyczny
-
Sektor budowy i wykańczania budowli
-
Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
-
Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
-
Sektor IT/ICT
-
Sektor przemysłu kreatywnego
-
Sektor kosmetyczny
-
Sektor maszyn i urządzeń
-
Sektor meblarski
-
Sektor motoryzacyjny
-
Sektor pojazdów szynowych
-
Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
-
Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
-
Sektor lotniczo-kosmiczny
-
Sektor spożywczy
Koszty kwalifikowane - przykłady
FENG 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP
-
Koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub wystawie.
-
Koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Polski.
-
Koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych.
-
Koszty pośrednie (7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu).
Nie podlegają dofinansowaniu koszty wytworzenia materiałów promocyjnych tj.: katalogi, ulotki lub broszury informacyjne w wersji papierowej, gadżety reklamowe.
Maksymalny udział wydatków kwalifikowalnych związanych z kampanią promocyjną nie może przekroczyć 25% sumy kosztów kwalifikowalnych (bez kosztów pośrednich).
Dofinansowanie
-
Wsparcie: do 50% wartości projektu, co oznacza, że Twój wkład to co najmniej 50% całkowitego kosztu projektu,
-
Budżet naboru: 50 000 000 zł,
-
Nie ma minimalnej i maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych w projekcie.
Rodzaje projektów
Dofinansowanie mogą uzyskać projekty uwzględniające:
-
udział w charakterze wystawcy na zagranicznych targach ze stoiskiem narodowym- dotyczy to wyłącznie targów wskazanych na liście wydarzeń targowych danej branży,
-
udział w międzynarodowych misjach gospodarczych, które będą połączone z:
-
udziałem w zagranicznych targach w roli zwiedzającego,
-
udziałem w zagranicznej konferencji branżowej,
-
kampanią promocyjną w mediach elektronicznych powiązaną z udziałem w targach zagranicznych lub misjach gospodarczych,
-
Misja gospodarcza w działaniu 'Promocja marki innowacyjnych MŚP' musi być połączona z udziałem w targach lub na konferencji branżowej w roli zwiedzającego, z tym, że może dotyczyć udziału w targach niewskazanych na liście targów na liście wydarzeń targowych danego sektora gospodarki. Wnioskodawca musi uwzględnić w projekcie przynajmniej jedno działanie polegające na udziale w charakterze wystawcy w targach zagranicznych ze stoiskiem narodowym, wskazanych na liście targów.
Istotne wymagania konkursowe
FENG 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP
-
Wnioskodawca musi prowadzić działalność w zakresie zbieżnym z w/w sektorami gospodarki,
-
działalność eksportowa musi być prowadzona przez dwa kolejne lata obrachunkowe w okresie poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie,
-
przychody ze sprzedaży towarów i usług na eksport na koniec 2024 r. muszą wynosić co najmniej 30% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług,
-
należy ponieść nakłady na działalność B+R i/lub wdrożyć innowację w ciągu ostatnich 3 lat przed złożeniem wniosku (potwierdzenie sprawozdaniem PNT-01 lub PNT-02 składanym do GUS)
-
należy wziąć udział w co najmniej jednym wydarzeniu targowym w charakterze wystawcy podczas imprezy ze stoiskiem narodowym z wizualizacją Marki Polskiej Gospodarki,
-
Wnioskodawca musi dysponować dokumentami potwierdzającymi prawo do dysponowania marką produktową (stanowiącą przedmiot eksportu w ramach projektu)
-
Maksymalna liczba pracowników wnioskodawcy uczestniczących w misji gospodarczej w projekcie wynosi 3 osoby.
3 kroki dofinansowania dla Twojej firmy
-
Przeprowadzimy bezpłatną analizę projektu- zapoznamy się z pomysłem inwestycyjnym, poznamy potencjał przedsiębiorstwa, zweryfikujemy na ile potrzeby inwestycyjne firmy wpisują się w wymagania konkursowe, zidentyfikujemy obszary które będą wymagały dopasowania, określimy szanse pozyskania dofinansowania, więcej
-
Przygotujemy dokumentację aplikacyjną- dokonamy optymalizacji koncepcji projektu, sprofilujemy zakres projektu w celu maksymalizacji szans na pozyskanie wsparcia, opracujemy wymaganą dokumentację aplikacyjną, przeprowadzimy uzgodnienia z instytucją finansującą, więcej
-
Rozliczymy przyznaną dotację- zweryfikujemy kwalifikowalność wydatków oraz prawidłowość opisu dokumentów finansowo-księgowych, przygotujemy wnioski o płatność, przeprowadzimy ofertowanie zgodnie z zasadą konkurencyjności, przygotujemy wzory oznakowania, skoordynujemy działania podczas kontroli projektu, więcej

Bezpłatna konsultacja trwa 30 minut i w trakcie niej omawiamy planowane przedsięwzięcie pod kątem możliwości pozyskania bezzwrotnej dotacji. Prosimy o podanie firmowych danych kontaktowych.
-
W jakiej formie odbywa się bezpłatna konsultacja?Bezpłatna konsultacja odbywa się telefonicznie lub online za pośrednictwem platformy Google Meet. W trakcie spotkania dążymy do tego, aby analiza Twojego przedsięwzięcia była rzeczowa i konkretna.
-
Czego mogę się dowiedzieć podczas bezpłatnej konsultacjiPodczas bezpłatnej konsultacji omówimy: Analizę możliwości: Przeanalizujemy wstępnie potencjał planowanego przedsięwzięcia pod kątem dostępnych dofinansowań, m.in. na inwestycje, prace B+R, modernizację parku maszynowego, efektywność energetyczną, OZE i inne. Możliwości wsparcia: Przedstawimy warunki programów dotacyjnych, poziomy dofinansowania i wymagania, które musisz spełnić. Plan działania: Zaproponujemy wstępnie ścieżkę pozyskania finansowania i omówimy, jak możemy wesprzeć Cię w procesie aplikowania o dotację.
-
Czy muszę znać program dotacyjny przed konsultacją?Nie musisz znać programów dotacyjnych - to nasza rola. Wystarczy, że opowiesz nam o swoich planach i potrzebach podczas bezpłatnej konsultacji. Na jej podstawie przedstawimy Ci najlepiej dopasowane możliwości dofinansowania i podpowiemy, jak skutecznie ubiegać się o środki na rozwój Twojej firmy.
-
Czy bezpłatna konsultacja do czegoś zobowiązuje?Nie, bezpłatna konsultacja do niczego Cię nie zobowiązuje, jest to okazja do uzyskania eksperckiej porady i poznania możliwości dofinansowania dla Twojej firmy. Po konsultacji sam decydujesz, czy chcesz kontynuować współpracę z nami.